tisdag 11 oktober 2011

Lyckligt lottad...


Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad över möjligheten...

- Att få arbeta med de arbetsuppgifter som jag verkligen brinner för.
- Att få studera, undersöka, undervisa, samtala, samla erfarenheter från duktiga individer ute i verksamheten.
- Att få umgås med mina kollegor och dela ett vardagsliv tillsammans med allt vad det innebär... Från strul med tidsrapporteringen till att hjälpa varandra konkret i vårt gemensama och enskilda arbeten.
- Att skratta tillsammans gör ju det hela ännu mer värdefullt!


Att undervisa gav mig så mycket energi

De senaste dagarna har jag erbjudits möjligheten att delta i undervisningen för officerare och reservofficerare. Först och främst vill jag visa tacksamhet till min kollega Anders W Berggren för ett supertrevligt samarbete under utbildningen (veckan är inte slut än). Det är så här jag vill arbeta... Så oerhört roligt och lärorikt! Och vilken föreläsare Anders är... så engagerande och bra!

Sen vill jag tacka alla som har deltagit i undervisningen, bidragit med frågor, diskussioner, reflektioner, sina egna erfarenheter och framförallt för att ni lyssnade och bidrog med er tid. Sådana tillfällen är energigivande!

Nu undrar ni när det negativa kommer - ju, jag snubblade över ett hål i golvet - två gånger dessutom, under min sista föreläsning. Alla föreläsares mardrönm egentligen - men det positiva är att jag inte stukade foten. Jag klarade mig! Men hur bygger man ett hål i golvet... i en föreläsningssal... precis under tavlan där man vanligtvis står och föreläser...

Otrolig kompetens

Många av deltagarna hade dubbla kompetenser, från både civil och militär verksamhet. Det är så otroligt värdefullt. Det öppnar upp möjligheter till samverkan men också för ett bredare ledarskap.

Särskilt roligt var det att fler kunde prata serbiska/kroatiska/bosniska i publiken... Personen i fråga var så duktig på att prata att jag inte märkte när jag växlade över från svenska till serbiska/kroatiska/bosniska...
:-) Imponerande språkkunskaper!

Tack till er alla
Så ett stort tack till er som har gett mig energi, hoppas att ni finner våra föreläsningar intressanta och värdefulla att reflektera över och samtal kring!

Ha en trevlig kväll!

Vid tangentbordet... igen
Aida Alvinius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar